Lekker simpel..

Op een simpele manier uitgelegd wat integrated advertising betekent.
Mooi gedaan!


Shaked & Baked by: Baumann Ber Rivnay/ Saatchi& Saatchi Advertising, Tel-Aviv.

De zomer is nu toch echt voorbij:

Gespot ergens in Portugal. Kinderlijk eenvoudig maar wat een prachtig
voorbeeld om beleving te creëren in een straatbeeld…..heimwee naar de zon.

Advertenties

3 thoughts on “Lekker simpel..

  1. Ha Hans,

    Cool idee. Hoe vertaal ik dat naar mijn bedrijf? Dat is de eerste vraag die bij mij opkomt. Kijk de beleving van M&M’s, macDonalds, Canon en dergelijke daar kan ik me van alles bij voorstellen.

    Ben heel benieuwd hoe ik op deze creatieve manier Manyways Mediation & Coaching in de beleving van mijn klanten (bedrijven en individuen) kan laten leven en groeien.

    Groet Bert Huisman

    • Ja, goede vraag! Hoe bereik je dat je een “sterk merk” wordt? De merken die er toe doen hebben allemaal een ding gemeen: ze luisteren naar hun klant en spelen daarop in.
      Zoals je ook weet: zomaar een goed idee hebben en daarna je doelgroep vinden kon vroeger misschien wel, mits je onderscheidend genoeg was.
      Zelfs nieuwe behoeften scheppen was mogelijk en ik denk nu nog. Hoe maak je het verschil? Nu blijkt, meer dan ooit, dat de mindset (marketing 3.0 van Philip Kotler) enorm belangrijk is.
      Kort samengevat: De klant krijgt steeds meer invloed.
      Waar je vroeger genoeg had aan een goed product of goede dienst neer te zetten zijn nu de “bedrijfsvisie, -missie en -waarden afgestemd op behoefte klanten” essentieel.
      Hoe we dit echt handen en voeten geven? Daarover wil ik best een keer met je praten. Eerste tip:
      Vraag jouw klanten eens hoe ze jouw onderneming zien en pas jouw diensten daarop aan. Dat zou misschien een mooie eerste mindset stap kunnen zijn.
      Daaruit volgt: een kernachtige verhaal, afgestemd op de klant behoefte.

  2. Ja Hans,

    “Lekker simpel” Dankjewel voor je reactie en je tips. Die zijn inspirerend en zetten me aan het denken. Tegelijkertijd komen allerlei vragen bij mij op die ik gezien je vriendelijke reactie nu wel aan je voor durf te leggen.
    Wat als ik doe wat jij schrijft? Mijn klanten kennen mij al. Voor mij is het belangrijker hoe mijn potentiële klanten dat dan komen te weten? Ik denk dat je dan wel geld moet hebben voor dure reclame campagnes, Dat heb ik niet hoe nu verder?

    Overigens als andere lezers mij met deze vraag willen helpen dan zijn ze ook van harte uitgenodigd.

    Groet van Bert

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s